Seksyen Kualiti Dan Inovasi Perkhidmatan | PEJABAT TIMBALAN NAIB CANSELOR (PENYELIDIKAN & INOVASI)
» MENGENAI KAMI » Fungsi Seksyen / Unit » Seksyen Kualiti dan Inovasi Perkhidmatan

Seksyen Kualiti dan Inovasi Perkhidmatan

Fungsi seksyen ini adalah seperti berikut:

  1. Melaksana, menyelaras dan memastikan pelaksanaan dan pengurusan Sistem Pengurusan Kualiti (SPK) MS ISO 9001:2008 UPM di Pejabat TNCPI bagi Skop Perkhidmatan Utama: Penyelidikan dan Inovasi dan Skop Sokongan: Penentukuran dan Verifikasi Peralatan berjalan lancar dan berkesan.

  2. Melaksana dan mengurus aktiviti audit SPK MS ISO 9001:2008 bagi Skop Perkhidmatan Utama: Penyelidikan dan Inovasi dan Skop Sokongan: Penentukuran dan Verifikasi Peralatan.

  3. Menguruskan kawalan dokumen dan rekod kualiti SPK MS ISO 9001:2008 bagi Skop Perkhidmatan Utama: Penyelidikan dan Inovasi dan Skop Sokongan: Penentukuran dan Verifikasi Peralatan.

  4. Menguruskan latihan/bengkel/kursus berkaitan SPK MS ISO 9001:2008 bagi Skop Perkhidmatan Utama: Penyelidikan dan Inovasi dan Skop Sokongan: Penentukuran dan Verifikasi Peralatan.

  5. Membantu dan berhubung dengan pelanggan dan pengguna SPK MS ISO 9001:2008 bagi Skop Perkhidmatan Utama: Penyelidikan dan Inovasi dan Skop Sokongan: Penentukuran dan Verifikasi Peralatan di semua PTJ.

  6. Menyelaras, mengurus dan menjadi sekretariat Mesyuarat Kajian Semula Pengurusan (MKSP) bagi Skop Perkhidmatan Utama: Penyelidikan dan Inovasi dan Skop Sokongan: Penetukuran dan Verifikasi Peralatan.

  7. Menyelaras dan menguruskan permohonan peruntukan kewangan bagi permohonan kalibrasi peralatan makmal.

  8. Menyelaras data berkaitan bidang pengujian di makmal penyelidikan.

  9. Menyelaras dan memastikan pengurusan inovasi perkhidmatan di Pejabat TNCPI dan entiti dibawahnya berjalan lancar.

Kemaskini:: 21/06/2017 [hwmi]

PERKONGSIAN MEDIA

PEJABAT TIMBALAN NAIB CANSELOR (PENYELIDIKAN & INOVASI)
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
03-9769 1002
-
B1566725778